by

Viesnīcu klasifikācija Latvijā

Viesnīca ir klientu izmitināšanas un apkalpošanas mītne, kas atrodas uzņēmuma īpašumā vai nomā un kurā ir ne mazāk kā četri numuri jeb istabas.

Viesnīcas, balstoties uz to sniegto pakalpojumu klāstu, tiek iedalītas sekojoši:

  • Brokastu viesnīca (hotel garni) ir viesnīca, kurā ir ierobežots pakalpojumu klāsts – tajā nav restorāna un virtuves, bet tā nodrošina brokastu komplektus un karstos dzērienus;
  • Konferenču viesnīca ir viesnīca, kas orientējas uz konferenču, kongresu un komercizstāžu rīkošanu un apkalpošanu. Tajās ir lietišķi iekārtoti numuri, darījumu veikšanai piemērotas telpas, operatīvas sakaru iespējas, kā arī mūsdienīgs tehnoloģiskais nodrošinājums;
  • Stila viesnīca (boutique hotel) ir neliela viesnīca, kas izvietota kādā vēsturiskā ēkā ar izsmalcinātu telpu iekārtojumu un piedāvā augsta līmeņa individuālu klientu apkalpošanu un komfortu;
  • Dzīvokļu viesnīca (apartment hotel) ir viesnīca, kurā vairākums numuru ir studijas jeb dzīvokļa tipa numuri. Šīs viesnīcas orientējas uz klientiem, kuri izmitināšanas pakalpojumus izmanto ilgākam laika posmam. Šajās viesnīcas parasti nav restorānu un atpūtas telpu;
  • Pansija ir neliela, mājīga viesnīca ģimenes māja, kas piedāvā nakšņošanu un brokastis (daļēja pansija), brokastis, pusdienas vai vakariņas (puspansija), vai visas trīs ēdienreizes (pilna pansija);
  • Motelis ir autotūristu un mototūristu viesnīca, kas atrodas autoceļa tuvumā un piedāvā blakus esošu autostāvvietu;
  • Sezonas viesnīca ir viesnīca, kas darbojas tikai tūrisma sezonā;
  • SPA viesnīca ir viesnīca, kas piedāvā ne vien standarta viesnīcas pakalpojumus un specializētu ēdienkarti, bet arī pakalpojumus veselības un pašsajūtas uzlabošanai, piemēram, vannas, pirtis, baseinus, masāžas, fitnesa zāles, kā arī skaistumkopšanas procedūras;
  • Kūrortviesnīca (spa resort hotel / health resort hotel) ir viesnīca, kas piedāvā ne vien standarta viesnīcas pakalpojumus, bet arī dziedniecības, rehabilitācijas un rekreācijas pakalpojumus. Kūrortviesnīcas parasti iekārto apvidos ar dabiskie dziedniecības faktoriem vai vietās ar atbilstošu infrastruktūru;

Viesnīcas tiek iedalītas I, II, III, IV un V kategorijas viesnīcās, kurām atbilst 1, 2, 3, 4 vai 5 zvaigznes.

  • 1* viesnīcās ir ierobežots ērtību piedāvājums, ir kopēja tualete un duša, kā arī nav restorāna;
  • 2* viesnīcās tualete un duša atrodas numuros vai koplietošanas telpās, numuru noformējums ir vienkāršs un pieticīgs, numuros ir telefons un televīzija, ēdināšanas pakalpojumi ir ierobežoti, kā arī nav restorāna;
  • 3* viesnīcās numuri ir plašāki un labāk iekārtoti, numurā ir tualete un duša / vanna, ir restorāns, kā arī var būt tādi pakalpojumi kā, piemēram, peldbaseins, fitnesa zāle, apkalpošana numurā, durvju sargs vai autostāvvieta;
  • 4* viesnīcās tiek piedāvāta augstāka pakalpojumu kvalitāte un komforts, viesnīcas ēka ir jauna vai atjaunota, numuru iekārtojums un dizains ir gaumīgs un moderns, personāls ir profesionāls un uz klientu vērsts, kā arī var tikt piedāvāti tādi pakalpojumi kā, piemēram, apkalpošana numurā, dzērieni un uzkodas visas dienas garumā, ķīmiskā tīrītava, sulaiņa pakalpojumi, fitnesa zāle, konferenču zāle, peldbaseins vai durvju sardze;
  • 5* viesnīcās, kas ir luksus klases viesnīcas, tiek piedāvāti augstas kvalitātes pakalpojumi, numuri ir plaši un ērti, bet to dizains ir oriģināls, elegants vai pat grezns, numuros ir pieejams mūzikas atskaņotājs un džakuzi, kā arī var tikt piedāvāti tādi pakalpojumi kā, piemēram, apkalpošana numurā, sulaiņa pakalpojumi, durvju sargs, modernas fitnesa zāles, konferenču zāles vai šveicara pakalpojumi.